Než si pořídíte nový systém

Vlastní analýza potřeb

Finální rozhodnutí o výběru nového software je většinou v rukách vedení společnosti. Prodiskutujte ovšem potřeby a požadavky všech budoucích uživatelů nového systému. Sepište všechny operace, které by se měly řešit a nebo by se měly řešit lépe.

Dostatečný čas

Výběr nového systému do firmy by se měl včas naplánovat. Při pořízení nového systému do firmy určitě uvažujete o jeho dlouhodobějším využití. Proto investujte svůj čas do jeho výběru.

V první fázi si vytipujte potencionální produkty, implementační společnosti, domluvte si schůzky a prodiskutujte s nimi Vaše potřeby.

 

Ceny

Pořizovací cena nového software není jediný atribut, ke kterému byste měli přihlédnout. K většině SW bývá vázán tzv. servisní poplatek, který v případě Stormware obsahuje zákaznickou podporu (telefon/ e-mail) a pravidelné aktualizace, vylepšení, novinky v závislosti na legislativě - tedy vývoj produktu.

Seznamte se i s ceníkem služeb implementačních společností. V našem případě klienti, kteří pořídí systémy u nás, jsou zařazeni do kategorie zákazníků s nižší cenou za služby.

Rozšířitelnost

Vaše společnost se nyní nachází v určité fázi. Tak tomu určitě nebude na 5 či více let. Budete růst a rozvíjet se. Bude na to připraven i Váš budoucí program? Je systém otevřen i třetím stranám pro možnosti využití dalších aplikací apod?

Podpora

Naprosto nezbytnou součástí nového systému musí být jeho podpora. Ať už se jedná o jeho vývoj, aktualizace, vylepšení, tak i v oblasti konzultací, technické pomoci. V dnešním světe internetu se většinou vše dá vyřešit vzdáleně, ale přeci jenom mít firmu, která mě podpoří v blízkosti není k zahození.

Před samotnou implementací

Domluvte si časový harmonogram jednotlivých úkonů, které je nutné před ostrým nastazením nového systému podstoupit. Může se jednat například o:

  • zaškolení uživatelů
  • příprava napojení na externí systémy (e-shopy, apod.)
  • datové komunikace (banky, státní správa, apod.)
  • převody dat ze starého systému
  • instalace, nastavení zálohování, údržby
  • nastavení práv a rolí uživatelů
  • atd.